SBB Real Estate Blog

«Groundbreaking»

Masterclass of the NZZ Real Estate Days: SBB Real Estate is part of the event.

Masterclass of the NZZ Real Estate Days: SBB Real Estate is part of the event.

Background, Concept

The real estate industry is facing major challenges in the age of digitalisation. In order to meet these challenges adequately, we require the best specialists. With the masterclass, the NZZ Real Estate Days, together with SBB and other partners, want to contribute to networking the next generation and create a new community in the world of Swiss real estate.

6 August 2019

By the way

SBB FastLane – no more waiting: order food in advance, pay for it, and then pick it up!

SBB FastLane – no more waiting: order food in advance, pay for it, and then pick it up!

Customer orientation, Background, Concept

The new «SBB FastLane» service has recently been added to the «My station» app for use at Zurich main station. The app allows users to order food and drinks in advance and then pick them up – all in a fast and easy process. I asked the SBB FastLane project manager, Karolina Tomovic, how the service works and what customers have been saying about it.

27 November 2018

By the way

Why digitalisation will revolutionise building construction and management.

Why digitalisation will revolutionise building construction and management.

Trends, Background, Concept

Drawing up plans using tracing paper and CAD is a thing of the past. These outdated methods have been replaced by three-dimensional integral projects thanks to BIM (building information modelling). Yet this is only the beginning of a trend that is set to revolutionise building construction and, in particular, building management. After all, as far as the real estate sector is concerned, BIM is just one link in the digital transformation chain.

13 November 2018

By the way

Steel – an underestimated construction material with a great deal of potential.

Steel – an underestimated construction material with a great deal of potential.

Urban development, Background

Der Verband Stahlbau Zentrum Schweiz SZS hat die SBB in diesem Jahr im Rahmen des Schweizer Stahlbaupreis «Prix Acier» für den Neubau des Radsatzlager des SBB Reparaturcenters Zürich Altstetten sowie die neue Ankunftshalle des Bahnhofs St. Gallen ausgezeichnet. Die SBB verbaut jährlich zig Tonnen Stahl u.a. für Fahrleitungen und Schienen und ist somit einer der grössten Abnehmer des Werkstoffs in der Schweiz.

1 November 2018

By the way

Does virtual reality in property marketing create added value for customers?

Does virtual reality in property marketing create added value for customers?

Customer orientation, Trends, Background

Every day at SBB, we are looking for ways in which we can use new technology to simplify processes and meet customer needs. This raises the question of whether innovation is driven “only” by technology or, in fact, by customer needs.

26 October 2018

By the way

SBB Real Estate on Digital Day – don’t just be there, get involved.

SBB Real Estate on Digital Day – don’t just be there, get involved.

Customer orientation, Trends, Concept

Am 25. Oktober findet der zweite schweizweite Digitaltag statt. Unter dem Motto „Digital gemeinsam erleben” öffnen die Partnerunternehmen von Digitalswitzerland ihre Türen und laden dazu ein, sieben Themenwelten digital zu entdecken und zu erleben.

22 October 2018

By the way

Der Weg zu digitalen Services für ALLE bei SBB Immobilien.

Der Weg zu digitalen Services für ALLE bei SBB Immobilien.

Customer orientation, Background

SBB Immobilien beschäftigt sich seit langem mit der digitalen Barrierefreiheit. Die digitalen Kanäle werden laufend optimiert und neue Erkenntnisse gewonnen. Dabei arbeiten wir eng mit der Stiftung «Zugang für Alle» zusammen, welche neben der Zertifizierung auch als offener Ansprechpartner für unsere Fragestellungen agiert. Eine Umsetzung über Nacht ist jedoch unrealistisch.

21 August 2018

By the way

Barrierefreiheit – eine Herausforderung in der Off-und Online-Welt.

Barrierefreiheit – eine Herausforderung in der Off-und Online-Welt.

Customer orientation, Background

Ein barrierefreier bzw. diskriminierungsfreier Zugang zur öffentlichen Mobilität ist für die SBB ein enorm wichtiges und hochkomplexes Thema, das auch in der digitalen Welt ständig vorangetrieben wird. Das nehme ich zum Anlass und berichte in zwei Episoden von unseren Erfahrungen, Herausforderungen und Chancen der Umsetzung der digitalen Barrierefreiheit bei der SBB und insbesondere SBB Immobilien.

16 August 2018

By the way

Was steckt hinter der «Mein Bahnhof» App?

Was steckt hinter der «Mein Bahnhof» App?

Customer orientation, Background

Nach zwei Jahren Weiterentwicklung mit Testphasen, Learnings und einem Redesign bietet die «Mein Bahnhof» App ab sofort vier weitere grosse Bahnhöfe an.

25 April 2018

By the way

Newsletter